Eerste dagen Nederland

11 april 2015 - Hardenberg, Nederland

Wow wat zijn deze maanden snel voorbij gegaan!! Ik ben alweer 5 dagen thuis en het voelt alsof ik nooit weg ben geweest..

Sorry dat ik jullie voor heb gelogen maar een klein leugentje om best wil mag toch!? ;)  Het hele verhaal van Sölden en het afsluitweekend in St. Anton was dus niet waar.. Wij kregen donderdag 2 april definitief te horen dat wij het weekend terug konden naar Nederland en de eindschoonmaak helemaal af konden maken.. Dus onze laatste dagen in Hinterglemm zijn onverwachts heel snel gegaan! Begin van die week heeft het nog veel gesneeuwd waar wij eigenlijk helemaal niet meer op zaten te wachten want het was al een paar dagen zo goed als groen, het seizoen was voorbij dus voor ons was het ook klaar.. Vorige week zaterdag kwam Susan langs om af te sluiten, samen met de huisbaas hebben ze een rondje door het huis gedaan en wij hadden (uiteraard) alles netjes en schoon achter gelaten. Onze kleding en alle spullen van Wens gaven wij aan Susan mee en toen zat het er op voor ons.. Dat was echt zo gek! Maar als je eenmaal zo bezig bent met inpakken verlang je ook wel om lekker naar huis te gaan. Ik had ondertussen al helemaal bedacht hoe ik mijn familie ging verrassen en dat is gelukt!! Alleen Marjenke wist wanneer ik thuis zou komen dus zij heeft mij fijn opgevangen bij terugkomst. Zaterdag op zondagnacht rond half 4 vertrokken wij richting het platte Nederland. Ik reed het eerste stuk maar het was donker, het sneeuwde en er stonden in de bergen bijna geen lantaarnpalen.. Super irritant dus het eerste stuk mooi rustig aan gedaan! Gelukkig stopte het vrij snel met sneeuwen en kwam de zon er ook al snel bij.. Omdat het eerste paasdag was, was het lekker rustig op de weg.. Niks geen file gehad en we konden mooi doorrijden. De reis ging super snel!! Om kwart voor 1 stond ik alweer aan de Europaweg.. Zo bizar om dan weer gewoon in Hardenberg te zijn en voor je eigen voordeur staat! Stephanie ging vrij snel door want zij wou natuurlijk ook graag naar haar familie, dus al mijn zooi uit onze overvolle Peugot gehaald en die eerst maar eens in een kamer gezet. Die koffers uitpakken kon een dag later ook wel! ;) Ik zat al lekker met Marjenke thuis een rosétje te drinken terwijl mijn ouders nog geen idee hadden dat ik weer in Hardenberg was.. Hihi! Eind van de middag bracht Marjenke mij naar het station, daar stapte ik op de trein naar Coevorden want daar zat heel mijn familie eieren te eten! Ik had mijn tante gevraagd of zij mij van het station op wou pikken en mee te nemen naar het huis van mijn andere oom en tante.. Zo gezegd, zo gedaan. Wij waren er ruim op tijd! En damn wat was ik zenuwachtig!! Ik ging boven wachten tot in ieder geval papa, mama, Lucinda en Gerrit er waren en mijn tante zou mij een berichtje sturen als ze er waren. Boven op het slaapkamertje kon ik de auto's al aan zien komen rijden en ik zag iedereen gewoon al lopen.. Ooeh en toen kreeg ik het berichtje dat ze zaten en dat ik naar beneden kon komen, mijn hart stond in mijn keel, ik hoorde Lucinda al praten en stond te trillen van zenuwen.. Dus toen liep ik de woonkamer binnen en stond plots achter Lucinda en Mama, nou ze schrokken zich dood!! Wat een mooie ontmoeting was dat weer :D (check filmpje bij video's) En nee mama, ik hoef niet meer terug en nee ik moest niet naar Sölden.. Dus en toen was ik terug en zat ik daar gewoon mee te eten alsof het heel normaal was. Papa was helaas ziek en dat vond ik super stom! Dus wij hem opgebeld en even later was hij er ook bij, gezinnetje weer compleet.

De dag erna, papa en mama gingen naar tante Anja toe om daar even koffie te drinken maar hadden natuurlijk niet verteld dat ik mee zou komen.. Een paar meter voor haar huis ben ik al uit de auto gestapt en toen iedereen binnen was ging ik bij Anja aanbellen.. Haha ze stond helemaal verstijfd en snapte er niks van dat ik al terug was!! Mooi om mensen zo te verrassen. Afgelopen week veel mensen weer gezien en gesproken en je rolt zo weer in het 'oude' leventje! Ik ga van mij hele Oostenrijkse avontuur een plakalbum maken met alle foto's, kaartjes, etc. erin dan kan ik nog eens terug kijken naar deze fantastische ervaring.. Al denk ik dagelijks nog aan ons mooie leventje daar en dat ga ik aankomende dagen nog zeker vaker doen! Maar het is fijn om weer thuis te zijn met Cooper, mijn kleine lieve rooie! En nu..? Werk zoeken, maar dat komt aankomend seizoen wel goed..

Lieve mensen, dit waren mij verhaaltjes! Bedankt voor het lezen en super leuk dat jullie mij op deze manier gevolgd hebben!

1. Anja:
    12 april 2015
    Leuke afsluiting van je Oostenrijkse avonturen Lien.
    Een geweldige verrassing voor ons dat je eerder terug bent gekomen. Super dat je er weer bent.
    Ik zal dit laatste verhaal ook nog voor je printen dan heb je alles compleet.