Alweer maart!

11 maart 2015 - Hinterglemm, Oostenrijk

Jaa daar ben ik weer!! Tijd voor weer een verhaal..

We zijn alweer een maand verder, de tijd vliegt hier voorbij. Na mijn leuke bezoekjes is alles hier verder gegaan zoals het eigenlijk al ging. Lekker werken, genieten van de bergen en de pistes etc. Op 17 februari vierden ze in het Aprés ski Paleis carnaval, waar wij uiteraard bij moesten zijn in onze verkleedkleren! Lucinda had mijn verkleedtas vanuit Nederland al meegenomen en aangezien ik genoeg rommel heb kon ik daar wel wat uit vinden. Uiteindelijk ging Stephanie als nerd en ik als aerobic instructor (check de foto). Bijna iedereen was verkleed en er werd een prijs uitgereikt voor koning en koningin carnaval.. Haha en ja hoor, Stephanie werd genomineerd en moest een dansje doen op het podium! Maar helaas werd ze 2de en verloor ze van een te lelijke Jasmine.. Maargoed, het was een super leuke avond die we uiteindelijk hebben afgesloten in de Londen Pub.

Oooh en we zijn zoo blij met onze nieuwe auto!! Eindelijk kunnen we weer lekker weg en hoeven we niet steeds alles lopend te doen of op die stomme bus te wachten waarvan je nooit weet hoe laat die komt! Nogmaals thnx pap! :D

Pff.. Ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik jullie allemaal moet vertellen! Alles gaat zijn gangetje hier. Onze bazen zijn super tevreden over ons.. Wij hebben goed contact met 1 vrouw, Susan (nja ze is 29). Susan werkt op kantoor en woont in de wintermaanden in Oostenrijk, ze springt bij waar nodig is en rijd regelmatig door Oostenrijk om langs de Chalets te gaan en het personeel weer spullen te brengen. Ze is bij ons nu 2 keer geweest maar bij ons blijft ze dan ook gelijk slapen zodat ze met ons kan aprés skien!! Altijd gezellig natuurlijk, de laatste keer vertelde ze ons al dat mevrouw Brouwers (de grote baas van Wens Chalet) erg blij is met ons. Ze hoort ons nooit klagen, de gasten zijn tevreden, ze krijgen echt goede enquêtes terug van de gasten en ze sowieso überhaupt nooit wat van ons. Al zo erg dat ze ons vragen of het hier wel goed gaat omdat ze nooit wat van ons horen. En het mooiste compliment is dat Wens Chalet ons nog jaren wil houden waarop onze reactie natuurlijk was: als wij volgend jaar weer voor Wens gaan werken willen we wel terug naar Hinterglemm!! Nou dat regelt Susan dan voor ons.. Helaas gaat dat voor mij niet meer gebeuren volgend jaar maar wie weet dat jaar daarop weer :D Mevrouw Brouwers is vorige week ook nog bij ons op bezoek geweest samen met haar man. Ze ging alle Chalets in Oostenrijk bezoeken en kwam dus ook langs ons.. We hebben een heerlijke uitgebreide lunch voor ze gemaakt waar ze erg blij mee waren! Ze had ook een afspraak met onze huisbaas en dit ging gelukkig allemaal goed.. Nogmaals zei ze hoe blij ze met ons is, hoe moeizaam het allemaal ging in het begin omdat dit een nieuw huis is maar hoe goed wij dit hebben opgepakt en het nu allemaal loopt. Ze zijn dus tevreden en tegelijkertijd zien ze hoe erg wij genieten hier en daar zijn ze blij mee..

Inmiddels is de moeder van Stephanie ook al op bezoek geweest en heeft 3 nachten bij ons in het Chalet geslapen en ondertussen mee geholpen met diner.. Ook heeft ze een keer een echt Libanees gerecht voor ons gemaakt als ontbijt en de volgende dag een diner! Super lekker dat Libanese eten, ze had zelf een soort bladerdeeg gemaakt met daarin lekker gekruid gehakt en bosui! Super lekker, en omnomnom dat toetje!! Filodeeg met een soort room erin en een heerlijke zoete saus erover.. Ik hou dr van dat buitenlandse eten :D Helaas hebben wij nu alle familie etc op bezoek gehad en moeten wij wachten tot volgende maand om iedereen weer te zien. Maar dat schiet nu op, het einde komt langzaam in zicht en dat vinden wij nog niet zo leuk! Vorige week zijn er al veel skileraren naar huis gegaan en aankomend weekend gaan er nog meer naar huis.. Ook gaat onze vaste stam kroeg 20 maart sluiten (Apés ski Paleis). Super jammer, wij komen hier altijd als we savonds op stap gaan dus als deze tent straks gaat sluiten wordt het hier echt saai.. Alle mensen die wij hier hebben ontmoet zijn weg en onze kroeg is dicht!! Dus als het zover is verlang ik stiekem toch wel om weer lekker in mijn eigen huisje te zijn met Cooper :D En natuurlijk om jullie allemaal weer te zien!!! Ja, het schiet nu op.. We hebben nog maar 4 groepen die mogen ontvangen in ons Chalet en gisteren hebben we zelfs al mail gekregen van kantoor wat we allemaal moeten doen qua schoonmaken als de laatste groep weg is :( Hoe we het huis moeten afleveren, wat we moeten doen met het voorraad eten etc etc.

Maar goed, we hebben in februari en begin maart een drukke periode gehad en nu zijn wij heerlijk 2 dagen vrij. Gisterochtend is de groep vertrokken en morgenavond laat komt de nieuwe groep aan. Dus wij genieten nu even volop van 2 dagen leeg te zijn in het Chalet.. Gister in ieder geval een super leuke dag gehad. Nadat we alle kamer schoon hadden ging ik me klaarmaken voor mijn paraglide vlucht!! Om 1 uur ging het eindelijk gebeuren, ik ging met de hoogste lift naar boven, bijna 2 km hoog en al vliegend ging ik naar beneden! Stephanie ging met me mee om mij te filmen.. Ik was eigenlijk totaal niet zenuwachtig of bang o.i.d. Ik had er juist onwijs veel zin in!! Al had ik al zovaak van het mooie uitzicht mogen genieten maar om er echt boven te zweven is natuurlijk heel bijzonder. Eenmaal boven aangekomen ging mijn piloot de parachute klaar leggen en kreeg ik een soort tas om me heen gebonden waar ik in kon zitten als we in de lucht waren. Mijn piloot, Gerlot, maakte zich aan mij vast en we moesten nog even wachten tot de wind goed was.. De parachute ging op een gegeven moment de lucht in, we deden een paar stappen naar voren en daar gingen we.. De grond verdween onder mijn voeten en dat veranderde in een onwijs mooi uitzicht!! Het was een prachtige zonnige dag dus het uitzicht was super :D Gerlot had een camera bij zich wat vast zat op een soort selfie-stick. Hij maakte van alle kanten foto's en video's van ons.. Het was trouwens wel koud zo hoog boven in de lucht. Ik had geen handschoenen mee dus op een gegeven moment had ik geen gevoel meer in mij handen zo koud!! Maar hoe verder we beneden kwamen hoe warmer het werd. Op een gegeven moment zei Gerlot tegen mij, vind je het leuk om iets uit te proberen? Ja natuurlijk, ik ben benieuwd! Ik moest de selfie-stick vast houden en al spinnend gingen wij naar beneden. We draaiden rondjes en menn ik had echt zo'n achtbaan gevoel, je kent het wel! Daarna moest ik wat rechtop zitten en gingen we alweer landen. Natuurlijk heb ik na de vlucht de foto's en video's gekocht en die zien jullie als ik weer terug ben! Een paar foto's kunnen jullie hier al zien ;)

Toen wij weer thuis waren hebben we heerlijk genoten van de zon op ons grote dakterras. Er kwamen nog 3 jongens langs van het Aprés ski paleis die ook lekker gingen bakken in de zon! Drank konden we lekker koel houden door het in de sneeuw te zitten.. 2 jongens bleven 'savonds nog bij ons eten en daarna moesten zij werken en gingen Stephanie en ik daar op stap. We hoefden een keer geen rekening te houden dat 1 van ons ontbijt had, we konden allenbei lekker uitslapen! Heerlijk en vandaag een lekker chill dagje gehad. Nog wat dingetjes schoongemaakt en verder niks gedaan! Morgen komt Susan weer langs omdat wij donderdagavond 26 personen krijgen!!! Dit is natuurlijk veels te veel, we hebben maar 22 slaapplekken en een kleine huisoven met 4 gaspitten. Susan brengt ons nog 4 matrassen met beddengoed en servies want wij hebben niet eens zoveel spullen. Dit gaat nog een hele uitdaging worden dus! En omdat onze gasten donderdagavond pas rond 11 uur aankomen gaan wij eind van de middag nog even gezellig Aprés skiën met zijn 3en, op verzoek van Susan natuurlijk ;) Want zij vind het maar al te gezellig hier in Hinterglemm met ons!

Wel, dat was het eigenlijk voor nu. Stephanie en ik gaan nu verder met lekker niksen en een beetje hangen.. Jullie zijn weer op de hoogte van wat er hier allemaal is gebeurd afgelopen weken. Ik zal hierna nog 1 keer een verhaaltje schrijven voordat ik weer terug ben in Nederland! Lieve mensen, wij contacten en leuk dat jullie weer even mijn verhaal wouden lezen. En owja reacties zijn altijd welkom hé, altijd leuk om te lezen :D

1. Koos:
    12 maart 2015
    Jullie doen geweldig, een topteam
    Maar ik zal het niet erg vinden als je weer thuis bent.
    Geniet nog maar lekker daar, voor je het weet is het voorbij.
  2. Willemijn:
    12 maart 2015
    Leuk om zo steeds te lezen hoe jullie het hebben! Klinkt echt als super-super-gaaf!! Gewoon geweldig!
    En mooie complimenten dus van jullie leidinggevenden, mogen jullie trots op zijn!
    Succes nog even, tot gauw!
    Fff
  3. Anja:
    13 maart 2015
    Hé Lien,
    Weer een fantastisch verhaal over je avonturen daar in Hinterglemm.
    Vooral dat paragliden; ik kan me er nu beter een voorstelling van maken hoe dat geweest moet zijn na ons bezoek.
    Ben heel benieuwd naar de foto's en film.
    En wat een mooi compliment van Wens Chalet; super dat jullie zo goed bevallen. Maar ja, ik had van jou eigenlijk ook niet anders verwacht.
    Sterkte met jullie grote groep nieuwe gasten, hopelijk zijn ook deze mensen tevreden over jullie.
    Nog een paar weken hard werken en genieten voor jullie en dan mogen WIJ hier weer van JOU genieten.
    Tot gauw.
  4. Marjenke:
    17 maart 2015
    Top Top Top! Jullie doen t echt geweldig... keep up the good work, geniet nog volop en tot gauw! :) Xx