Bezoek!

15 februari 2015 - Hinterglemm, Oostenrijk

Jaa, daar ben ik weer.. Ik heb een leuk verhaaltje om achter te laten aangezien ik leuk bezoek heb gehad afgelopen 2 weken! Ik begin maar bij mijn big surprise op 6 februari..

Stephanie vertelde een tijdje geleden dat haar oom voor werk in Oostenrijk zat en dat ze hem dolgraag op wil zoeken aangezien haar oom in Libanon woont dus zij zien elkaar niet vaak. Dikke prima, geen probleem ik vermaak mij wel en ga jij maar lekker een dag naar je oom (dacht ik). Maar omdat wij nog geen auto hadden was het een heel gedoe voor haar om aan een auto te komen. Een van de gasten uit ons chalet kreeg iets mee en bood Stephanie aan om een auto van hun te lenen want hij vond het anders ook zo sneu voor haar dat Stephanie haar oom niet kon zien. Hele probleem opgelost dus en vrijdagochtend vertrok Stephanie al vroeg richting Salzburg om haar oom op te zoeken. Ik ging die middag mee met de gasten van ons chalet om lekker te gaan skiën maar helaas begon het rond 2 uur slechter weer te worden dus ging iedereen weer vroeg terug naar het chalet. Ik ging samen met nog iemand nog 1 afdaling maken en daarna ging ook ik terug naar huis, Stephanie had ondertussen al gebeld dat zij ook alweer onderweg was. De gasten hadden ons gevraagd om samen met hun in de aprés ski bar een borrel te doen en natuurlijk wouden wij met hun mee.. Ik had tegen Stephanie gezegd dat ik wel op haar zou wachten tot zij terug was aangezien de rest van de gasten ook nog in het chalet was. Ik zat lekker te chillen op de bank totdat er opeens mensen binnen kwamen en begonnen te zingen, en ja hoor daar stond Marjenke opeens voor mijn neus met taart en vuurwerk in haar hand!!! Wat fan-tas-tisch was dat, echt een super gaaf moment want dit zag ik totaal niet aankomen.. Wat een verrassing en ook super lief van beide dames dat ze dit geregeld hadden voor mijn verjaardag. Jullie snappen nu natuurlijk wel dat Stephanie helemaal niet naar haar oom in Salzburg was maar ze was daar om Marjenke op te halen en alle gasten van het chalet wisten er vanaf. Stephanie had zelfs contact met iemand gehouden om te kijken waar ik was en wat ik deed, dus de gasten zaten ook allemaal in het complot! Nogmaals super super leuk, thnx ladies! Eenmaal van de schrok bekomen moesten wij natuurlijk met de heren van het chalet mee aprés skiën, ze gaven Stephanie en mij een avond vrij want eten deden ze in Saalbach wel, wij hoefden in ieder geval niet voor ze te koken! Goeie binnenkomer voor Marjenke want het was een super leuke en geslaagde avond, nog steeds onvoorstelbaar dat Kampman er was.. En toen, the day after.. De groep was zaterdagochtend vroeg vertrokken en wij hadden vrijdagavond al afscheid genomen. Toen wij zaterdagochtend in de woonkamer/keuken kwamen wisten we niet wat we zagen, er lekker wel een bom ontploft door heel het huis! Jemig was kunnen 17 mannen er een bende van maken zeg.. Overal stonden nog glazen en bierflesjes en in de keuken hadden ze alle kastjes open getrokken aangezien ze nog broodjes gingen smeren voor ontbijt. Wij wisten niet waar we moesten beginnen met schoonmaken en opruimen. Alles moest schoon want diezelfde dag kwam er alweer een nieuwe groep. Wij waren toen wel heel blij met Marjenke want ze heeft ons super goed geholpen met schoonmaken.. In de middag zijn we met z'n 3en naar Hinterglemm gegaan om daar in het zonnetje en in de sneeuw wat te drinken. Die zondag was het helaas slecht weer, sneeuw, wind en het zicht was slecht maar toch moest ik Marjenke even meenemen naar Saalbach. Nadat we het ontbijt weer opgeruimd hadden en alles weer schoon was ging ik even snel douchen zodat Marjenke en ik daarna met de bus naar Saalbach konden. Toen ik weer boven kwam hadden Stephanie en Marjenke de hele keuken versierd met slingers en ballonnen met 25 erop! Super lief en weer een leuke verrassing! Eenmaal in Saalbach aangekomen was het nog steeds slecht weer maar toch gingen we met een lift naar boven maar helaas was er niks te zien van het mooie uitzicht dus zijn we gelijk weer terug gegaan naar beneden. In de avond heeft Marjenke geholpen met het diner maken voor de gasten, een polo aan van Wens en tadaa wij hadden er een nieuwe collega bij! En na het diner moest het gebeuren, de dames deden al een beetje geheimzinnig maar ik liet het allemaal maar gaan.. Om 12 uur was ik jarig en dat gingen wij vieren in het aprés ski paleis. Super leuke en geslaagde avond gehad, om 12 uur stonden er 16 shotjes voor me klaar (de gehele shotkaart) en werd er een taart gebracht met vuurwerk erin en begonnen de mensen voor mij te zingen! Super leuk en lief en mijn 25ste verjaardag hebben we goed gevierd. Ik mocht die dag erna uitslapen en Marjenke en Stephanie gingen om 7 eruit om het ontbijt te maken. Op mijn verjaardag zelf vrij weinig gedaan want we waren alle 3 brak van de avond ervoor.. Wel leuke kaartjes gekregen vanuit Nederland! :) Dinsdag was het een mooie dag, en daar hebben we volop van genoten, in de middag gingen wij met z'n 3en de berg op en hebben daar heerlijk op een terrasje gezeten en genoten van het zonnetje. Ik had de skies mee dus ben al skiënd naar beneden gegaan en Marjenke kon op mijn pas weer met de lift naar beneden samen met Stephanie. Wat gingen die leuke dagen voorbij! Nog van alles geprobeerd om Marjenke langer te laten blijven maar dat ging helaas niet.. Woensdagochtend heul vroeg ging ze alweer naar huis :( Maar we mogen niet klagen, het was super dat ze er was tijdens mijn verjaardag en we hebben erg genoten van de dagen al ging dit veels te snel voorbij..

Maar gelukkig werd ik opgevrolijkt omdat een dag later mama, Anja en Lucinda zouden komen!! Donderdagochtend vroeg vertrokken zij richting Hinterglemm om 3 dagen weer even samen te zijn. Geweldig om elkaar weer te zien, de hele dag zat ik al te wachten op het telefoontje of ze er waren en eindelijk rond half 5 waren ze aangekomen bij ons chalet. Wat fijn om je familie na ruim 2 maand weer te zien! En ik werd gelijk verrast met de meest awesome taart ever!! Een verjaardagstaart in de vorm van een MINI Cooper, mijn droomtaart! :D Vervolgens even bij gekletst en ik heb ze het chalet laten zien, daarna met elkaar wat gegeten en toen moest ik helaas weer aan het werk want er moest wel weer een 3-gangen diner klaar staan voor de gasten. Mama, Lucinda en Anja gingen terug naar het hotel en de volgende dag waren ze er al vroeg zodat we mooi de hele middag met elkaar konden doorbrengen. We gingen in Hinterglemm met de lift omhoog en wij hadden enorm mazzel met het weer die dagen want het zonnetje deed goed zijn best! Het is super leuk om je vrienden en familie te laten zien in hoe zo'n mooie omgeving je zit voor 5 maand.. Foto's en berichtjes kunnen niet omschrijven hoe mooi het is en gelukkig kon ik dit laten zien aan sommige mensen! Toen we halverwege de berg waren hebben we heerlijk op het terrasje gezeten en daarna een stuk gelopen en genoten van het prachtige uitzicht met natuurlijk een complete fotoshoot erbij.. s'avonds moest ik weer werken maar na die tijd gingen mama, Anja en Lucinda mee naar het aprés ski paleis om daar nog even een borreltje en shotje te doen. Nu weten ze ook waar Stephanie en ik altijd uithangen als we klaar zijn met werken! De zaterdag erna vertrokken onze gasten weer van het Chalet en dit betekend het hele huis weer poetsen voor de nieuwe groep die aankomt! Met goede hulp van mama, Lucinda en Anja gingen wij als een speer door het huis, dit natuurlijk zodat we snel klaar waren en de zaterdag nog even met elkaar konden doorbrengen. Na het schoonmaken hebben we heerlijk geluncht op de berg en daarna heb ik ze meegenomen naar de hoogste lift van Hinterglemm (2096 m hoog). Wat leuk om hun reacties te zien hoe mooi dat uitzicht is, overal waar je kijkt zie je witte toppen van bergen en skiënde mensen! Ik heb dit nu gelukkig al heeeeel vaak mogen zien maar het is zo gaaf om dit even te kunnen delen met de mensen die je lief hebt! Boven op de berg was Wi-Fi dus natuurlijk even geskyped met papa zodat hij er ook een beetje bij was en ook kon zien waar wij waren! Wij hebben volop genoten daar boven op de berg.. Veel meer kan ik er niet over vertellen, alleen dat je het zelf een keer meegemaakt moet hebben! En toen was het alweer zaterdagavond :( De laatste avond samen dus afscheid nemen, bah niks an! Zondagochtend (vanmorgen) vertrokken mama, Lucinda en Anja alweer vroeg richting Nederland..

Marjenke, Mama, Lucinda en Anja: Ik vond het super super super fantastich geweldig en leuk dat jullie er waren, de dagen gingen veels te snel voorbij maar ik heb genoten en vind het fijn dat jullie nu weten waar ik zit en wat ik hier doe deze maanden. Ik ga jullie missen hier maar een troost, de volgende keer als we elkaar zien ben ik weer thuis :D Maar ik ga hier eerst nog 2 volle maanden genieten van al het moois hier!

Dikke kus

1. Koos:
    16 februari 2015
    Je bent een toppertje, nu weer met "wheels" zodat je eind april weer thuis kunt komen :-)
  2. Marjenke:
    16 februari 2015
    Jaa het was fantastisch! Super om te zien hoe jullie daar leven en werken... en om jullie weer te zien! :) XX
  3. Albertha:
    16 februari 2015
    Lien het was super bij jou daar en was blij je even weer te zien. We kunnen nu gaan aftellen. Dikke kus mams.
  4. Anja:
    18 februari 2015
    Lien. ik vond het fantastisch om je weer te zien. Geweldig wat je ons hebt laten zien van de omgeving waar je zit. Genieten hoor, al die bergen en sneeuw.
    En leuk dat we nu weten hoe je daar woont. Begrijpen we alles beter wanneer je verhalen vertelt over jullie chalet.
    Nog ruim twee maandjes, dan ben je weer thuis.
  5. Annelie:
    19 februari 2015
    Lien! Haha wat leuk te lezen hoe de dames hun best hebben gedaan je te verrassen!
    Zie op facebook natuurlijk foto's voorbij komen, maar leuk om de verhalen er bij te lezen!
    Tot gauw! Liefs