De eerste 2 weken

21 december 2014 - Hinterglemm, Oostenrijk

Wat gaat de tijd snel, we zitten hier alweer bijna 2 weken! We zijn erg druk geweest maar het resultaat mag er zijn :)  Ik zal vanaf het begin beginnen.

Dinsdag 9 december kwamen we dan eindelijk aan in St. Anton in Oostenrijk, hier verbleven wij 2 dagen om alle laatste informatie te krijgen en om de sfeer te proeven hoe Wens het graag wilt hebben in de chalets. Dinsdagavond kreeg iedereen een warm welkom met glühwein en lekkere hapjes, er was ruimte om al je collega's te leren kennen en om ideeën uit te wisselen. Later op de avond werd je per chalet naar voren geroepen om je voor te stellen en wat je in het dagelijkse leven doet in Nederland. Daarna kregen wij een heerlijk 3-gangen diner, na het diner ging voor mij het lampje uit.. Ik was kapot en ben lekker gaan slapen. De volgende dag moesten wij om half 9 aanwezig zijn voor een uitgebreid ontbijtbuffet en vervolgens kregen wij de hele dag introductie. Na het diner zijn we met de hele groep naar een gezellige kroeg geweest in het stadje om nog even met je collega's een borreltje te drinken. Donderdagochtend na het ontbijt was het dan zover, iedereen werd naar hun chalet gebracht onder begeleiding van de organisatie. Alleen moesten wij helaas nog een dagje langer wachten want wij moesten eerst nog een nachtje slapen in Finkenberg. Wij zijn vanaf St. Anton eerst naar Gerlos gereden om daar 2 collega's af te zetten en toen doorgereden naar Finkenberg. Ondanks dat wij natuurlijk erg graag naar Hinterglemm wouden hebben wij wel een erg mooie route gereden door de witte bergen bij Gerlos, dit was echt zo mooi!!! Eenmaal aangekomen in Finkenberg hebben Stephanie en ik alvast geholpen met de opstart van het chalet waar onze 3 collega's het seizoen gaan werken. Een erg mooie chalet met een gigantisch mooi uitzicht over het dorpje! En ja, toen was het eindelijke onze buurt, vrijdagochtend om 8 uur zijn we vertrokken naar Hinterglemm! Hier werden wij hartelijk welkom geheten door de huisbaas die geen woord nederlands of engels kan (dat wordt dus nog leuk communiceren aankomende weken). Maar wauw wat een prachtig chalet hebben wij!!! Wij zijn zo blij met dit huisje.. Het is netjes, schoon, verzorgd, mooie aankleding, etc etc. Dat wij hier het hele seizoen mogen zitten is een geschenk uit de hemel! Ja, wij zijn blij :)

Maaar.. Er moest natuurlijk veel gedaan worden de eerste week. Het hele huisje moesten wij poetsen en de kamers opmaken voor de eerste gasten, wij moesten Hinterglemm en Saalbach verkennen, het chalet in kerst versieren, informatie verzamelen over de pistes en het dorpje, restaurants en bars verkennen (heel vervelend), leuke activiteiten opzoeken, contact leggen met de skiverhuur en skischool en korting regelen voor de gasten die wij daar naar toe sturen. Maar ook moesten wij naar de groothandel en de drankenhandel om afspraken te maken over het leveren van de producten, bestellijsten maken, menu's bedenken en spullen kopen wat er ontbrak in het chalet. Al met al een mega drukke week gehad maar het is ons gelukt! Alles wat wij moesten doen hebben wij af gekregen voor zaterdag maar tussen het harde werken door hebben wij tijd gemaakt voor de aprés ski in Hinterglemm en die is goed, wij moeten de gasten natuurlijk kunnen vertellen waar ze naartoe moeten als ze klaar zijn met skiën! En zo zijn wij ook een paar keer uit eten geweest want woensdag is onze vrije dag en dan moeten de gasten zelf voor hun eten zorgen, wij kunnen ze dus een paar leuke restaurants aanraden. Ja, naast het regelen en schoonmaken zijn er gelukkige ook leuke klusjes die wij moesten doen!! Zo hebben wij bij Ski-n-Soul (skiverhuur shop) gratis skies en schoenen gekregen voor het hele seizoen en met een beetje geluk krijgen wij deze week onze eerste lessen.

Gister (zaterdag) kwamen onze eerste gasten aan, wij waren allebei best zenuwachtig! Wij hebben deze week 4 families, in totaal 15 personen en de eerste groepen kwamen tegelijk aan. 'smorgens hebben wij een lekkere appeltaart gemaakt zodat wij iedereen konden verwelkomen met koffie/thee en een lekker stukje taart! Dit werd erg gewaardeerd want iedereen had een lange reis achter de rug met veel files. Vervolgens hebben wij de mensen naar hun kamers gebracht en wanneer iedereen zover was konden wij beginnen aan het 3-gangen diner. Alles verliep soepel en de mensen waren tevreden. En alsof het zo moest zijn, tijdens het eten begon het te sneeuwen!! Waar we lang op gewacht hebben, afgelopen week heeft het een paar keer geregend dus toen is er veel sneeuw weg gesmolten. Maar toen wij vanmorgen wakker werden en wij naar buiten keken was het mooi wit buiten!

We hebben een gezellige groep mensen en vanmiddag komt het laatste gezin aan. De kop is eraf en wij zijn klaar voor het seizoen, hopelijk valt er deze dagen nog meer sneeuw zodat iedereen lekker kan gaan skiën! Dit was mijn verhaaltje tot nu toe!!

(kijk ook even bij de foto's!)

1. Anja:
    Hé Lien,
    Zit net achter de computer als er bericht binnen komt dat je een stukje op je reisblog geschreven hebt.
    Super hoor, jullie maken, naast het harde werken, toch wel erg veel leuks mee. Geniet er maar lekker van.
    Groetjes, Anja
  2. Koos:
    21 december 2014
    Super, dat alles zo goed gaat mety jullie.
    Ga je skieen of snowboarden ?
    Ben benieuwd . . . . . .
  3. Marjenke:
    21 december 2014
    Super leuk om te zien en te lezen dat t behalve hard werken ook echt heel leuk is!! :) geniet!