Mijn laatste verhaaltje vanuit Oostenrijk..

1 april 2015 - Hinterglemm, Oostenrijk

Mijn laatste verhaaltje vanuit Oostenrijk..

Er is veel gebeurd de laatste 2 weken. Ik begin daar waar mijn laatste verhaal stopte.. De groep van 26 personen! Het was een hele leuke en gezellige groep en zij hielden wel van een feestje maar damn wat konden zij een bende maken. Ze kwamen die donderdagavond laat aan met 18 doosjes flugel en ik weet niet hoeveel drank nog meer. De laatste auto kwam pas rond 3 uur in de nacht aan en daar hoefden wij gelukkig niet op te wachten want dat deden zij wel.. Zij vermaakten zich al die tijd wel met de hoeveelheid drank en dat heb ik gemerkt ook! Die vrijdagochtend had ik ontbijt en ik wist niet wat ik aan trof toen ik de woonkamer binnen kwam, een verschrikkelijke bende met overal lege flesjes flugel, bier en wijn! Stephanie ging alles opruimen en schoonmaken in de kamer zodat ik bezig kon met het ontbijt klaarzetten. ‘sAvonds met het diner hebben wij vriendelijk gevraagd of ze in vervolg alle glazen etc. in de keuken wouden zetten.. Ze deden hun best maar helaas lukte het hun niet elke avond al moet ik wel zeggen dat de volgende ochtenden niet zo’n grote bende was als de eerste. Verder hebben wij ons prima vermaakt met de mensen! Na deze grote groep hebben wij in totaal nog 3 groepen ontvangen in ons Chalet.. De laatste groep, die afgelopen maandag naar huis is gegaan, was ook super leuk! Gelijk bij binnenkomst was er al een klik en wij werden al vrij snel meegevraagd of wij na het diner met hun op stap gingen. Er was die week Dutchweekend in Saalbach en dat was maar goed ook want in Hinterglemm is alles al gesloten. 2 weken geleden stonden Stephanie en ik nog te dansen bovenop de tafel tijdens de aprés ski en toen we er vorige week kwamen was het zo goed als uitgestorven. De dj was weg, de buitenbar was gesloten en ze draaiden rustige lounge muziek.. Stephanie en ik vroegen ons toen al af van; wat in vredesnaam moeten wij hier nog 3 weken lang doen? De sneeuw was al bijna weg, de aprés ski is dicht, bijna alle mensen die wij hier kenden zijn al naar huis, al met al: einde seizoen!! Maar gelukkig was er nog een feestje in Saalbach, Dutchweekend. De 2de avond zijn wij met de gasten mee gegaan en we hebben een super leuke avond gehad net als de 3de avond, deze mensen hielden wel van een feestje en niks was hun te gek ongeacht hun leeftijd! 1 dag ben ik nog met een groepje mee gegaan de piste op maar wow dit was echt bijna niet meer te doen. Bovenaan op de berg ging het nog redelijk maar hoe verder je beneden kwam hoe slechter de sneeuw, 1 dikke drap!! En toen ging ik ook nog op mijn smoel.. Nou ik was er klaar mee en ben toen terug gegaan naar het Chalet. Eind van de middag waren Stephanie en ik al druk bezig met het diner voor de gasten totdat wij rond half 6 gebeld werden of wij ook naar De Schwarzacher kwamen want daar zaten zij wat te drinken en wouden daar ook eten.. Maar hallo, wij hebben al het hoofdgerecht en voorgerecht klaar!! Hier baalden wij best van maar ze beloofden ons dat ze dit later nog wel op gingen eten. Dus hup, wij ons omkleden en gingen ook maar naar De Schwarzacher toe om daar met de mensen te eten. Dit was die tent waar het voor 2 weken geleden nog super leuk was en waar nu echt helemaal niks meer te doen is.. Ergens hoopten wij dat er toch nog een klein feestje was maar helaas, bijna alleen onze gasten stonden daar buiten en wij hebben er zelf maar ons feestje van gemaakt. Na die tijd lekker met z’n allen gegeten en toen terug naar het Chalet. De gasten gingen nog weer verder naar Saalbach maar ik trok het echt niet meer, ik had al een paar korte nachten van 4 uur gehad dus moest echt even bijslapen want die volgende dag gingen de mensen naar huis en moesten wij het hele Chalet weer schoonmaken. Ook kwam Susan van kantoor langs voor het eindgesprek met de huisbaas, dit gesprek ging redelijk goed! Er waren een paar kleine puntjes van de huisbaas maar dat ging  meer over dat ze nieuwe spullen willen in het Chalet op kosten van Wens Chalet..

Toen Susan maandag aankwam vertelden wij haar dat hier eigenlijk zo goed als alles al dicht is, de pistes super slecht zijn etc. 8 april zouden wij nog een groep krijgen maar de eerste liften sluiten 6 april al!! Na heel veel telefoontjes heen en weer met kantoor is er besloten dat de gasten overgeplaatst worden naar Sölden want dat ligt hoger en daar ligt nog wel goede sneeuw. Maar omdat ze vrij krap zitten met personeel op het moment en het eigenlijk ‘onze’ gasten zijn moeten wij mee naar Sölden. Wat betekend dat wij hier nu alles kunnen schoonmaken, inpakken en opruimen. Alles wat van Wens Chalet is moet in dozen gestopt worden en beneden in de kelder moet alles komen te staan. Vandaag zijn wij alvast begonnen maar het is zo’n raar idee dat wij hier nog maar een paar dagen zijn. Het liefst zouden wij het seizoen hier af willen maken want wij zitten allebei niet erop te wachten om dit weekend alles in te pakken, naar Sölden te rijden en daar alles te uitpakken.. Maar helaas, het is nu eenmaal zo. Wat dan wel weer super leuk is is dat wij nadat wij klaar zijn in Sölden doorrijden naar St. Anton (daar moesten wij begin van het seizoen ook verzamelen) om daar gezamenlijk af te sluiten. Dat weekend moeten wij onze spullen inleveren wat wij van Wens Chalet hebben gekregen en vervolgens is er een diner voor al het personeel.. En dan die maandag 20 april rijden wij weer lekker terug naar Nederland!! Ondanks dat wij een super leuk seizoen hebben gehad in Oostenrijk verlang ik nu toch wel naar mijn eigen huisje en jullie natuurlijk!

Het einde komt nu toch wel in zicht en dat is een heel raar en dubbel gevoel. Omdat alles hier in Hinterglemm al afgelopen is wil ik ook wel graag weer naar huis maar aan de andere kant, ik heb het hier zo super naar mijn zin gehad en hier een totaal ander leven geleid waar ik eigenlijk ook nog geen afscheid van wil nemen. Maar wie weet, Wens Chalet is super tevreden over ons dus misschien ga ik nog wel weer een seizoen voor ze werken in de toekomst.

1. Koos:
    1 april 2015
    Je bent en blijft mijn toppertje, ben super trots op je.
    Maar vind het niet erg dat je weer gauw naar huis komt, hoor. . . .
  2. Anja:
    1 april 2015
    Ja Lien die mooie tijd in Hinterglemm is bijna voorbij. Jammer dat je de laatste dagen nog naar Sölden moet. Maar het is nu echt aftellen hè. Zal blij zijn als je weer thuis bent hoor.
    Geniet nog even van de laatste dagen.